
Sprawdzamy
Serwis fact-checkingowy uruchomiony dzięki Google DNI
250 tys. euro grantu
przeznaczone na rozwój
Weryfikuje polityków i obala powszechne stereotypy

Google Digital News Initiative
To projekt, który został doceniony przez Google w ramach funduszu DNI (Digital News Initiative) – ogólnoeuropejskiej inicjatywy, która wspiera innowacje w mediach. Jako jedni z pierwszych w Polsce i Europie dostaliśmy od Google 250 tys. euro na stworzenie miejsca, w którym inaczej niż zazwyczaj będziemy weryfikować newsy i obalać mity.
W inicjatywie Google udział mógł wziąć dosłownie każdy – tradycyjni wydawcy, przedstawiciele serwisów internetowych, start-upy, a nawet indywidualni przedstawiciele mediów informacyjnych. Do tej pory Google wsparł w ten sposób 460 projektów z 29 europejskich krajów na kwotę 90 mln euro!
Grupa naTemat była jednym z pierwszych mediów w Polsce, które dostały grant. Trafiło do nas 250 tys. euro, które w całości przeznaczyliśmy na rozwój. Tak narodził się pomysł na Trudat.pl – miejsce, w którym będziemy weryfikować krążące w internecie, mediach i debacie publicznej informacje. Chcemy brać na warsztat popularne teorie, badania, opinie i sumiennie sprawdzać, na ile są one prawdziwe. A potem prosto i konkretnie mówić Wam, jak jest naprawdę.
Strategia i Rozwój Sprzedaży
Paulina Plenkiewicz
tel. +48 602 336 777
paulina.plenkiewicz@natemat.pl